• Kronika wydarzeń

• czerwiec 2017

• Piknik Szkolny

2 czerwca odbył się w naszej szkole kolejny już Piknik Szkolny. W tym roku przebiegał on pod hasłem "Sami swoi czyli rzecz o tolerancji". Klasa 1B zaprezentowała się w tańcu safari, po niej wystąpiła klasa 5B, która również reprezentowała Afrykę - w przedstawieniu "Noc w muzeum". Klasa 1A i klasa 4 miały za zadanie przybliżyć widzom kulturę Azji, dlatego pierwszaki zatańczyły taniec Bollywood, a czwartoklasiści wystąpili w przedstawieniu "Sezamie, otwórz się". Następnie przyszła pora na Australię - uczniowie klasy 3A zatańczyli w rytm "Aborygen music", a 6A zaprezentowała widowisko "Aborygen w operze". Z kolei Amerykę Południową przedstawili uczniowie klasy 3B tańcząc sambę i klasy 5A w "Indiana Jones i tajemnica kipu". Ostatni kontynent, Amerykę Północną, mogliśmy podziwiać w wykonaniu drugoklasistów, którzy zatańczyli jako kowboje w stylu Blues Brothers oraz uczniów klasy 6B w przedstawieniu "Patchwork".

Na pikniku nie zabrakło wspaniale przygotowanych stoisk, na których można było skosztować pysznych potraw wzorowanych na tradycyjnych potrawach regionalnych z prezentowanych kontynentów.

Nad przygotowaniami do pikniku czuwały panie Anna Głuśniewska i Marzena Wach.

Zapraszamy do obejrzenia relacji z pikniku:

Zielona Szkoła

W dniach 4-10 czerwca przebywaliśmy na Zielonej Szkole w Giżycku. Ciekawe zajęcia edukacyjne, przepiękny krajobraz, gry i zabawy na świeżym powietrzu, chrzest pierwszaków, wycieczki i wspólne ognisko sprawiły, że wyjazd niewątpliwie należał do udanych.

Poszczególne dni Zielonej Szkoły w relacjach klas:

Dzień 1

Podroż z Warszawy do Giżycka upłynęła nam bardzo wesoło. Po przyjeździe do ośrodka zjedliśmy obiad i rozlokowaliśmy się w domkach. Jak zwykle pierwszym naszym zajęciem na zielonej szkole był apel dotyczący bezpieczeństwa. Kiedy już wszyscy przypomnieliśmy sobie, jakie są zasady obowiązujące nas na zielonce, rozpoczęły się zajęcia sportowe. Lekko zmęczeni, a niektórzy bardzo głodni poszliśmy na kolację. Chętne dzieci wybrały się na mszę do kościoła.

uczniowie klasy 3A

Dzisiaj rano rozpoczęła się Zielona Szkoła. Po zebraniu się pod szkołą, uczniowie wyruszyli w podróż do Giżycka. Powitały nas chmury i bardzo dobry obiad, a wieczorną zabawę oprawił deszczyk. Po udanej grze wszyscy wrócili do pokoi i zmęczeni położyli się do łóżek.

uczniowie klasy 6A

Dzień 2

Drugiego dnia pogoda dopisała i rozpoczęliśmy go spacerem nad jezioro. Potem trochę nauki na „dydzie”, zajęcia plastyczne, język angielski, a na koniec dnia gra terenowa "Eliminator".  Jutro też zapowiada się bardzo interesujący dzień, bo mamy w planach wycieczkę.

uczniowie klasy 3A

Giżycko, 6 V 2017

Moi drodzy!

Nie będę owijał w bawełnę, krótko i na temat: dziś, po obfitym w kalorie śniadaniu, klasy 6B i 6A, około godziny 10:00, wyjechały na Mazurskie Safari w Okrągłej. Wiem, że Safari kojarzy się z dzikimi lwami i innymi panterami. Otóż na Mazurskim Safari były (wiem, że nie lubicie twardego tekstu, ale w końcu to musiało nastąpić): jelenie wschodnie, axis, europejskie,  dziki, lamy, daniele, konie europejskie, Konie Przewalskiego; kozy domowe, alpejskie; krowy hereford, highland; koniki polskie, kucyki, bawoły indyjskie, osiołki. Większość towarzystwa była raczej przyjazna, aczkolwiek niektóre osobniki, takie jak daniele, były dość płochliwe. Ale tak czy owak, zwierzęta można było karmić, a nawet głaskać. Czad, prawda? Wszystkim uczniom raczej się podobało. Później dzieci pokupowały kilka niezbędnych towarów. I, koniec końców, około godziny 13:00, wszyscy wrócili do ośrodka w Giżycku.

Uszanowanie

uczniowie klasy 6B

Dzień 3

We wtorek, 6 czerwca wstał piękny, słoneczny dzień. Po śniadaniu, wraz z klasą 3A wyruszyliśmy na wycieczkę. Podczas podróży autokarem pani przewodnik opowiadała nam o wielu ciekawych miejscach. Naszym pierwszym celem były Mikołajki. Po przybyciu na miejsce poszliśmy na spacer, podczas którego pani przewodnik opowiadała nam legendę o Królu Sielaw. W Mikołajkach mieliśmy czas na kupienie pamiątek. Drugą atrakcją naszej wycieczki było odwiedzenie Parku dzikich zwierząt. W Kadzidłowie widzieliśmy: wilki, bociana czarnego, orły bieliki, żbiki, łosie i sarny. Cieszyło nas to, że mogliśmy karmić je z ręki i obserwować z bliska. Park wyglądał jak prawdziwy las, a zwierzęta zadziwiały swoim wyglądem i zachowaniem. Naszym ostatnim przystankiem była rzeka Krutynia, gdzie pływaliśmy na łódkach. Z łodzi podziwialiśmy piękne widoki. Zaobserwowaliśmy łabędzie, ważki, które wyglądały jak motyle i siadały nam na czapkach, nartniki, kaczki i niesamowite rośliny. Po drodze zauważyliśmy żeremia zbudowane przez bobry. Bardzo podobała się nam ta wycieczka. Chcielibyśmy kiedyś ją powtórzyć. Żałujemy, że trwała tak krótko.

uczniowie klasy 3B

Cóż to był za czadowy dzień!

Poza zwykłymi blokami, klasy od 4 do 6 robiły dużo ciekawych rzeczy, między innymi wyruszyły na brawurową wyprawę do spożywczego, uczestniczyły w „niebezpiecznych” grach terenowych na terenie ośrodka (NA TERENIE OŚRODKA, rodzice  nie muszą się martwić), ale przede wszystkim przygotowały tak zwany chrzest dla małych (ale nie tylko) nowych uczestników naszej Zielonej Szkoły. Że się tak kolokwialnie wyrażę, niektóre zadania to był prawdziwy „hardkor”. Oczywiście poza tym działo się więcej ważnych i mniej ważnych wydarzeń, ale ich opisanie nie zmieściłoby się na tej stronie.

Emilia  kl. 6B

Jan  kl. 6B

Dzień 4

Dzisiejszy dzień był niezwykły. Obudził nas deszcz. Strasznie padało jeszcze w czasie śniadania, ale gdy weszliśmy do autokaru, wyszło słońce. Najpierw byliśmy w Mikołajkach, gdzie można było kupić pamiątki. Później pojechaliśmy do Parku dzikich zwierząt.  Niesamowite było to, że zwierzęta podchodziły do nas i dawały się głaskać. Chyba nas polubiły. Widzieliśmy z bliska rysia, żbika i bociany oraz orły. Najbardziej podobały nam się wilki. Dalej pojechaliśmy na łódki. Płynęliśmy rzeką Krutynią i gonił nas łabędź. Widzieliśmy biegające na brzegu pliszki i drozdy oraz drzewo w kształcie krokodyla. Wracając widzieliśmy dużo jezior. Było super!

uczniowie klasy 2

Dzisiejszy poranek przywitał nas deszczem, toteż rozruch poranny - cieszący się popularnością - został odwołany. Mimo to udaliśmy się na pyszne śniadanie, na którym zjedliśmy płatki na mleku, naleśniki, parówki, kanapki z wędliną, serem oraz warzywami -wszystko popijając gorącą herbatą. Aby mieć siłę na dwa kolejne bloki. Pierwszy blok klasa 4 rozpoczęła przyrodniczo z panią Anią, zaś pozostałe starsze klasy uczestniczyły w zajęciach sportowych w hali. Drugi blok był z nauczycielami przedmiotowymi. Potem poszliśmy na obiad, na którym panie z kuchni uraczyły nas zupą jarzynową oraz ryżem, ziemniakami, pulpetami, rybą oraz różnorodnymi surówkami. Deser również był. Blok trzeci i czwarty podobnie jak drugi był z nauczycielami. Po nich nastąpiła kolacja i wyczekiwana gra terenowa "Poszukiwacze skarbów". Wszystkie klasy starsze zostały podzielone na zespoły i musiały znajdować ukryte zadania, rozwiązywać je i zdobywać punkty. Bardzo nam się podobało, toteż z uśmiechami na twarzy poszliśmy spać.

uczniowie klas 4-6

Dzień 5

Dzisiaj mieliśmy dużo różnych zajęć. Na dydaktyce układaliśmy opowiadania o różnych przedmiotach znalezionych w trawie i rozwiązywaliśmy zagadki logiczne. Graliśmy w różne gry sportowe, robiliśmy bańki mydlane, łowiliśmy też rybki. To było najtrudniejsze. Po południu byliśmy na lodach, a wieczorem mieliśmy dyskotekę. Wszyscy byliśmy przebrani za kowbojów lub za Indian. Szkoda, że tak szybko musieliśmy wracać do łóżek. Po umyciu się, dziewczynki z klasy 4, jak zwykle, przyszły nam przeczytać bajkę.

uczniowie klasy 1B

Dzisiejszy dzień jak najbardziej możemy nazwać udanym. Obudziło nas ciepłe słońce, toteż wytrwali uczestniczyli w rozruchu porannym. Następnie udaliśmy się na śniadanie, które tu naprawdę nam smakuje. Potem klasy 4-5 pojechały na MAZURSKIE SAFARI, w czasie którego mogły zobaczyć z bliska daniele, kozy, lamy, łanie, konie, tarpana, owce i krowy szkockie. Było to niezapomniane przeżycie. W tym czasie klasy szóste miały blok sportowy oraz zajęcia z panem Krzysztofem i panią Moniką. Później udaliśmy się na obiad, a po nim krótki odpoczynek. Klasy szóste pojechały do wioski indiańskiej, gdzie poznały życie prawdziwych Indian. Klasa 4 miała zajęcia z panem Radkiem i układali piosenki, 5A z panią Moniką grała w planszówki, zaś VB z panią Agatą grała w kalambury. Potem wszyscy spotkaliśmy się na plaży, która pełna dźwięków muzyki zamieniła się w plac rozrywki i zabawy. Tańczyliśmy, kąpaliśmy się, graliśmy, czytaliśmy - było fantastycznie. Nadeszła kolacja i wieczorna gra terenowa "Policjanci - Złodzieje", a po niej turniej w piłkę nożną w hali sportowej: uczniowie kontra instruktorzy. Zmęczeni, ale szczęśliwi szybko usnęliśmy.

Julia kl. 5B

Dzień 6

Ostatni dzień na zielonej szkole. Rano mieliśmy dydaktykę na kocykach na naszej polance. Na zajęciach rekreacyjnych poszliśmy na plażę. Tam budowaliśmy zamki z piasku i puszczaliśmy na wodę statki z papieru. Na zajęciach sportowych bawiliśmy się w przeciąganie liny, skakaliśmy przez nią i graliśmy w "Szczura". Podczas przerw między zajęciami robiliśmy imprezy w pokojach, na które zapraszaliśmy się wzajemnie. Wieczorem było ognisko z kiełbaskami, podczas którego dostaliśmy pochwałę, dyplom i coś słodkiego za koleżeńską postawę podczas pobytu na zielonej szkole.

uczniowie klasy 1A

Dziś obudził nas blask słońca, od razu ten dzień zapowiadał się wspaniale. Poszliśmy do Naszych podopiecznych, aby przygotować ich do jakże wesołych zajęć. Po smacznym śniadaniu mieliśmy blok sportowy, na którym graliśmy w gry i zabawy z piłką. Na drugim bloku wszyscy spotkaliśmy się na plaży, zażywaliśmy słonecznych i wodnych kąpieli. Poruszaliśmy się w rytm puszczanej muzyki. W cudownych nastrojach udaliśmy się na pożywny obiadek. Na kolejnym bloku jedne klasy poszły na plażę, inne do sklepu, jeszcze inne grały w baseball lub miały szkolne zajęcia. Niestety był to ostatni dzień naszego pobytu w Giżycku, więc starsze klasy pomagały w pakowaniu się młodszym dzieciom, a potem spakowały swoje walizki. Po ostatni bloku wyruszyliśmy na smaczną kolację. Dlatego, że był to nasz ostatni dzień w tym ośrodku, chcieliśmy go spędzić razem przy wspólnym ognisku. Jedliśmy pieczoną kiełbaskę, jabłka i chlebek. Po długim i ciekawym dniu udajemy się na zasłużony odpoczynek. Do zobaczenia w Warszawie.

Marceli, Hania i Leyla kl. 5A

Kolory w obrazach - klasa 3A w Muzeum Narodowym

14 czerwca uczniowie klasy III A wzięli udział w lekcji w Muzeum Narodowym. Podczas zajęć uczniowie dzielili się wrażeniami z oglądanych obrazów i próbowali odpowiedzieć na pytanie, czy kolor obrazu wpływa na nasze preferencje.

Organizator wyjścia: p. Anna Martyniuk

Karta rowerowa

19 czerwca odbył się egzamin praktyczny na kartę rowerową w miasteczku rowerowym Straży Miejskiej. Przystąpili do niego ci uczniowie, którzy uczestniczyli w kursie i zdali egzamin teoretyczny ze znajomości przepisów ruchu drogowego. Pod czujnym panów ze Straży Miejskiej uczniowie wykazywali się umiejętnością jazdy na rowerze z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Gratulujemy zdobywcom karty i życzymy bezpiecznego korzystania z dróg.

Organizator: p. Rafał Banaszek

Zwiedzanie Filtrów

21 czerwca uczniowie klasy VIB udali się do pobliskich Filtrów, jednego z najstarszych i największych wodociągów. Zobaczyli najciekawsze obiekty Stacji: zabytkową wieżę ciśnień, wnętrze filtra powolnego i Zakład Filtrów Pospiesznych. Wizyta przybliżyła uczniom proces uzdatniania wody i oczyszczania ścieków. Dowiedzieli się skąd się bierze woda w kranie i dlaczego należy ją oszczędzać.

Organizator wyjścia: p. Katarzyna Bicz

Zakończenie roku szkolnego 2016/2017

23 czerwca zakończyliśmy rok szkolny. Wszystkim uczniom i ich rodzicom życzymy bezpiecznego wypoczynku i radosnego powrotu do szkoły.

• Szkoła Podstawowa Niepubliczna nr 81 Fundacji "Rodzice Dzieciom"